Światowa popularność współczesnych skuterów

Skuter jest rodzajem motocykla, z otwartym nadwoziem, na którym motocyklista siada normalnie, a nie okrakiem jak w innych rodzajach motorów. Większość współczesnych skuterów posiada mniejsze koła niż w innych motorach, pomiędzy dwunastoma a piętnastoma calami. Silnik skutera zwykle znajduje się pod siedzeniem i posiada napęd bezstopniowy, przekazując moc tylnemu kołu, często w rozmieszczeniu przedniej osi, co pozwala części tylnej silnika oscylować pionowo razem z ruchem tylnego koła. Większość dawnych skuterów i niektóre modele retro posiadają ręczną skrzynię biegów z dźwignią zmiany biegów i sprzęgłem w lewej rączce. W przeciwieństwie do większości motocykli, skutery mają zwykle nadwozie, włączając w to przednią ochronę na nogi i zabudowę, która chowa wszystkie części lub tylko część mechaniki pojazdu. Klasyczny projekt skutera posiada płaską powierzchnię na nogi dla motocyklisty. Często też posiada jakiś otwór na bagaż, czy to pod siedzeniem, czy to w przedniej osłonie na nogi. Czasem znajduje się w obu miejscach. Większość skuterów posiadają mniejsze silniki niż w motocyklach, między 30 i 250 centymetrami z tylko jednym cylindrem. Skutery z 49 centymetrami lub mniej, klasyfikuje się w większości krajów jako motorowery, są przedmiotem ograniczeń bezpieczeństwa i mniejszych podatków.

You can leave a response, or trackback from your own site.