Skrzynia biegów, nadwozie, zawieszenie i hamulce motocykla

Skrzynia biegów jest zwykle umieszczona za wałem korbowym, ciągnięta przez pierwotny łańcuch przekładni lub biegów, który zwiększa maksymalny moment obrotowy motocykla, zwykle nie największy w najczęściej używanych pojemnościach silnika. Oznacza to, że przy wejściu zmiany biegu mamy dwa lub trzy razy większy moment obrotowy na wale korbowym. Z tego powodu szprzęgło jednotarczowe było by za gwałtowne, i używa się sprzęgieł wielodyskowych, które zmniejszają związanie i mnożenie się momentu obrotowego przy wyjściu z miejsca, ponieważ kąpany jest w oleju silnikowym, oprócz motorów używanych w zawodach. Napęd na tylne koło jest przeprowadzony w większości przypadków za pomocą łańcucha, chociaż w przypadku silnika podłużnego, i często poprzecznego, używa się wału Kardana. Prowadzenie motoru dokonuje się za pomocą skrętu wobec osi pionowej przedniego koła, i skrętu za pomocą przechylania się w na strony. Motocykl kieruje się za pomocą kierownicy, na której zamontowane są urządzenia potrzebne do jego kontroli, takie jak dźwignia hamulca, sprzęgła, przełączniki świateł itd. Podwozie zwykle zrobione jest z żelaza lub aluminium. Sztywność i geometria podwozia jest bardzo ważna dla stabilności motocykla. Zwykle, odpowiednią sztywność dobiera się do mocy silnika i jego cech dynamicznych. Obecnie wszystkie motory posiadają zawieszenia i hamulce potrzebne do zatrzymania pojazdu.

You can leave a response, or trackback from your own site.